onsdag 10. juli 2013

4. Answer the "50 Questions That Will Free Your Mind"

Listen kommer her fra men er oversatt av supermarie.

1. Hvor gammel ville du vært hvis du ikke visste hvor gammel du er? 17, kanskje 18. Føler megfor barnselig til å være 20, men er forsatt for voksen til å være 16, så russetid og eksamener tror jeg er en fin tid for meg.


2. Hva er verst – å feile, eller å aldri prøve? Å aldri prøve.


3. Hvis livet er så kort, hvorfor gjør vi så mange ting vi ikke liker, og liker så mange ting vi ikke gjør? Fordi vi tror vi MÅ gjøre tingene vi ikke liker, og har for lite tro på oss selv til å gjøre de tingene vi liker.


4. Når alt er sagt og gjort, vil du da ha sagt mer enn du har gjort? Kommer ann på settingen, men liker å tenke at jeg ville ha gjort mer, selvom jeg mest sansynlig snakket mye også...


5. Hva er den ene tingen du helst ville ha forandret med verden? Grådighet. Ta de ti rikeste menneskene i verden. De kan sikkert donere bort nok penger til å gjøre slutt på sult, og forsatt levd et bedre liv. Har hørt at Bill Gates donerer bort utrolig mye, men tjener penger for fort... Tenk hvis flere kunne gjort dette? også er det denne idiotien i at noen "veldedighetsfirmaer" beholder over 50% av pengene selv.


6. Hvis lykke var den nasjonale valutaen, hva slags jobb ville ha gjort deg rik? "Photoshopper"(Grafisk design), eller eget reklame firma. Elsker tanken på å leve av noe jeg elsker. Eller reise.
  

7. Gjør du det du har troen på, eller nøyer du deg bare med det du har å gjøre? Jeg hater å gjøre ting jeg ikke har noe tro på selv. Ser ikke noen grunn til å gjøre det...


8. Hvis gjennomsnittelig levealder for et menneske var 40 år, hvordan ville du ha forandret på livet ditt? Jeg ville brukt de penge jeg har på å ta lappen og kjøpt en bil som kan gå fremover og stoppe. Pakket alt jeg trengte i den bilen og bare kjørt langt langt vekk, og ikke kommet tilbake før jeg virkelig savnet livet hjemme og alle folka.


9. I hvilken grad har du faktisk kontrollert hvilken retning livet ditt har tatt? Nok så stor grad. Funker ikke plan A går jeg videre til plan B, noe som hav vist seg ofte å være bedre. Jeg har alltid planene for fremtiden, men føler jeg hele tiden har mennesker rundt meg så ikke lar meg fullføre planene, står i veien for meg eller endrer på planene mine. Men sånn er livet og jeg finner nesten alltid på en løsning.


10. Er du mest bekymret for om du gjør ting rett, eller om du gjør de rette tingene? De rette tingene.


11. Du skal ha lunsj med tre personer du respekterer og beundrer. Alle tre begynner å kritisere en nær venn av deg, uten å vite at hun er vennen din. Kritikken er usmakelig og urettferdig. Hva gjør du?  Jeg er usikker på om jeg hadde klart å sagt ifra, men jeg hadde aldri sankt meg enig i det de hadde sagt.


12. Hvis du kunne gitt et nyfødt barn bare ett eneste råd, hva ville det ha vært? Ikke la andre stå i veien for deg.


13. Ville du ha brutt loven for å redde en du elsker? Det kommer veldig ann på. Ja jeg kunne kjørt for fort hvis venninna mi satt baki og skulle føde eller drept i selvforsvar ovenfor en jeg elsker hvis jeg hadde endt i den sitvasjonen. Men hadde venninna mi brutt loven (tyveri, narko o.l.) hadde jeg kanskje ikke innrømmet det rett ut, men aldri løyet ovenfor en dommer.


14. Har du noen gang sett galskap, der du senere så kreativitet? Har sett så mange former for galskap i forbindelse med steinerskolen, som egentlig er veldig kreativt, så abselutt.


15. Er det noe du vet du gjør anderledes enn de fleste andre? Litt usikker. Jeg kan sitte å se ufornøyd på magen min og heller gå å ta meg en sjokolade enn å ta noen sit-ups, men tror ikke jeg er den eneste. Jeg klarer ikke så sovne hvis en skap dør eller skuf står på gløtt. For nåya og må gå å lukke dem  igjen, uansett hvor godt jeg lå.


16. Hvorfor er det slik at de tingene som gjør deg lykkelig, ikke gjør alle andre lykkelige? Ingen er like. Vi har vokst opp på forskjellige steder og opplevd forskjellige ting. Derfor kan ens drøm være en annens mareritt.


17. Hva er den ene tingen du ikke har gjort, som du virkelig har lyst til å gjøre? Hva er det som hindrer deg? Kysset en jeg var forelsket i når vi sto centimeter fra hverandre å stirret inn i øynene til hverandre. Jeg tror jeg var redd og usikker på om han ville det samme. I ettertid, når jeg kom over han har jeg blitt kjent med han på en annen måte og funnet ut litt mer av hvem han er. Jeg angrett lenge på at jeg ikke gjorde det, men ikke nå lenger. Jeg vet ikke hva som hadde skjedd hvis jeg hadde gjort det, men sansynligheten er mindre for at jeg hadde vært med min nåværende kjæreste.


18. Holder du fast ved noe du burde ha gitt slipp på? Ja, gamle venninner som jeg ikke snakker med på måndeder og nesten år. Har sluttet å spørre om vi skal finne på noe siden hun aldri har tid lenger, men holder alltid muligheten oppe, og sier ikke nei når hun har tid.


19. Hvis du noen gang ble nødt til å flytte til et fylke eller et land, annet enn det du bor i nå, hvor ville du ha flyttet, og hvorfor? NewYork. Jeg er forelsket i den byen på alle mulige måter, selv om jeg aldri har vært der. Føler noen ganger at jeg har blitt født på feil sted.


20. Trykker du på heisknappen mer enn én gang? Tror du virkelig det gjør at heisen kommer raskere? Det er jo lov å håpe.


21. Ville du heller vært et bekymret geni, eller en fornøyd enkel en? Fornøyd enkel en.


22. Hvorfor er du duFordi jeg be født av mine foreldre som oppdro meg på den måten de gjorde. Jeg begynte på den skolen der jeg møtte disse menneskene. Alt jeg har gjort og opplevd har formet meg til den jeg er i dag.


23. Har du  selv vært den typen venn du ser etter hos vennene dine? Jeg tror det. Jeg er døn erlig, og har alltid tid vennene mine.


24. Hva er verst – at en god venn flytter, eller at du mister kontakten med en god venn som bor i nærheten? Mister kontakten med en god venn som bor i nærheten. Jeg hadde en veldig spleisa vennegjeng på ungdomsskolen, og alle bor i samme tettsted. Men da vi endte opp på to forskjellige skoler så vi hverandre kun når en av dem (som bodde en stund i England, tilbake nå) var i Norge, eller på bursdager. Dette har blitt "så ille" at vi må avtale måneder i forveien og prøver og holde en deal på en gang i løpet av 2 mnd.


25. Hva er du aller mest takknemlig for? At kjæresten min holder ut med meg.


26. Ville du heller ha mistet alle minnene dine, enn å aldri igjen kunne være i stand til å lage nye? Vanskelig valg men tror jeg ville tatt den siste.


27. Er det mulig å kjenne sannheten, uten å utfordre den først? Hmm... På en måte er det vell det.


28. Har din største frykt noen gang blitt virkelighet? Nei, ikke enda (bank i bordet)


29. Husker du den gangen for fem år siden da du var utrolig ute av deg? Betyr det egentlig noe nå? Det har gjort meg sterker. Men jeg kom videre.


30. Hva er ditt lykkeligste barndomsminne? Hva er det som gjør det så spesielt? Hver gang min familie og en venninnes familie feiret 17.mai, nyttårsaften eller grillet sammen. Dette er en tradisjon som har vært der siden (mestsansynlig) før verken jeg og venninna mi ble født og noe jeg håper jeg kan forsette videre med også uten foreldrene våre.


31. På hvilket tidspunkt i nær fortid har du følt deg mest lidenskapelig og levende? Nå jeg så kjæresten min etter lang tid fra hverandre og endelig kunne kysse han igjen.


32. Hvis ikke nå, når da? I morgen. Det er ikke alltid vi har tid nå, men ikke utsett det for mye.


33. Hvis du ikke har oppnådd det enda, hva har du da å miste? Drømmen min. Jeg lever for å se den oppnås.


34. Har du noen gang vært med noen, ikke sagt et ord og gått derfra igjen med følelsen av at du har hatt den beste samtalen noensinne? Det er skjeldent, siden jeg selv og de fleste rundt meg er ganske skravlete, men på den andre siden kan jeg og kjæresten min sitte med ryggen mot hverandre, drive med hver våre ting og ikke snakke sammen på flere timer, og vi har forsatt hatt det kjempe koslig sammen.


35. Hvorfor skaper religioner som i utgangspunktet støtter kjærligheten, så mye krig? Fordi det er enklere å drepe noen man hater, enn å gi den samme personen en vennskaplig klem.


36. Er det mulig å vite, uten det minste tvil, hva som er godhet og hva som er ondskap? Nei. Ingen er 100% gode eller 100% onde. Selv det snilleste menneske i verden har ddrept en flue.


37. Hvis du vant 5 millioner, ville du ha sluttet i jobben din? Nei, jeg ville satt 2,5 millioner inn til sparing, gitt 1 million til venner og familie sånn at de kunne blitt kvitt lån og sånt, og brukt 1 million på å se verden, og gitt 0,5 millioner rett til veldelighet. Hadde helt sikkert tatt et fri år for å reise, men aldri slutta helt.


38. Ville du heller hatt mindre jobb å gjøre, eller enda mer å gjøre, som du liker å gjøre? Mer av det jeg liker.


39. Føler du at du har levd denne dagen hundre ganger før? Ja, sånn halveis...


40. Når var sist du marsjerte inn i stummende mørke med bare en svak gnist av en idé du virkelig trodde på? Et år siden, da jeg hadde en liten følelse av at kjæresten min likte meg å, selvom en felles venninne sa han var snill og sjarmerende mot alle jenter. Vi har vært sammen i over et år nå.


41. Hvis du visste at alle du kjenner skulle dø i morgen, hvem ville du ha besøkt? Hadde samlet de jeg elsker. For glad i for mange til å velge.


42. Ville du vært villig til å redusere livet ditt med 10 år for å bli ekstremt vakker eller berømt? Nei. (Man må være ekstremt overfladisk for å svare ja på dette spørsmålet...)


43. Hva er forskjellen på å være i live, og det å faktisk leve? De som er i live går rundt på autopilot, de lever ikke hver dag som om det var den siste og de lar samfunnet styre dem, mer enn dem selv.De som lever er beviste på at dagene plutselig kan ta slutt, og gjør noe ut av hverdag. Noen ganger oppfyller de en større drøm, mens andre ganger er det nok med et kyss fra en du elsker eller å få noen til å smile.


44. Når er tiden inne for å slutte å regne på risiko og konsekvenser, og bare slippe alt og heller gjøre det du vet er rett? 


45. Hvis vi lærer av våre feil – hvorfor er vi alltid så redde for å gjøre dem? Jeg tror vi er redd for å feile, fordi hvis man feiler så har man misslykket og kanskje skuffet deg selv eller andre… Og ingen vil være misslykket… Men som en smart man en gang sa: “jeg har ikke feilet, jeg har bare funnet ut flere måter som det ikke funker på”


46. Hva ville du gjort anderledes hvis du visste at ingen ville dømme deg? Vært mer meg selv ute blandt folk jeg ikke kjenner så godt.


47. Når var sist du hørte deg selv puste? Husker faktisk ikke...


48. Hva er det du elsker? Har noen av dine nylige handlinger åpenlyst uttrykket denne kjærligheten? Jeg elsker tanken på å leve livet fult ut men er for lat til å utføre det hver dag... Har planer om no litt større til helgen da.


49. Om 5 år fra nå, vil du huske hva du gjorde i går? Hva med dagen etter det? Eller dagen før? Nei...


50. Avgjørelser blir tatt akkurat nå. Spørsmålet er: Tar du dem selv, eller lar du andre ta de for deg? Trosser heller de jeg elsker, enn å la dem ta mine valg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar